Wednesday, January 29, 2014

Beautiful Books

Michael Ende's DIE UNENDLICHE GESCHICHTE (THE NEVERENDING STORY) was one of my favourite novels when I was a child. Not only is the story magical, but also the book itself is beautifully made (or at least the edition I own was beautifully made). As you can see from these pictures, the book was printed in two colours: red for the real world and green for Fantastica.. There were also beautiful illustrations at the beginning of each chapter.

An amusing side note: I always thought Atréju had green skin. When I looked up his description a few months ago, I realised that he isn't really supposed to be green: he is described as olive-skinned. (But who cares? For the past thirty years, my Atréju has had green skin... *g*)

3 comments:

Patricia said...

Es gibt grüne und schwarze Oliven. Schwarze Haut hatte er offensichtlich nicht, ergo musste sie grün sein... Absolute Kinderlogik. Mein Atréju war auch grün! Und ich hatte dieselbe Ausgabe - ein Weihnachtsgeschenk von meinen Freundinnen, nachdem ich sie angefleht hatte, mir nicht viermal irgendwelche Kleinigkeiten zu schenken, sondern zusammenzulegen und mir ein gutes Buch zu kaufen. Steht heute noch in meinem Bücherregal.

azteclady said...

The Mexican edition was printed also in two colors, with the beautiful letter at the beginning of each chapter. The illustrations are just beautiful and the craftsmanship is lovely.

Sandra Schwab said...

Pat, da bin ich ja beruhigt, daß ich nicht die einzige bin, deren Atréju grün ist. :-) (Und auf der Illustration mit der großen Initiale B hat er ja auch eindeutig dunkelgrüne Haut!)

~*~

AL!!!!! *squeals and hugs her* I missed you! I hope everything's well with you.